Etapa chirurgicala : Bimax

Astazi se implinesc aproape 3 saptamani de cand am facut operatia bimaxilara (Le Fort 1, BSSO) la Cluj si cred ca e timpul sa  impartasesc si aici experienta mea.

Inainte de toate trebuie sa spun ca faptul ca am ales Cluj si nu Bucuresti, Dr Bran si nu al chirurg, este cea mai buna decizie pe care am putut sa o iau.

Asadar, sa scriu mai pe larg.

Am ajuns in Cluj pe data de 05.06.2016 si m-am cazat la un hotel pentru o noapte, urmand ca pe 06.06.2016 sau 07.06.2016 sa aiba loc operatia.

Pe 06.06.2016 la ora 7 dimineata m-am prezentat cu trimiterea de la medicul de famile, analizele de sange si bagajul pentru internare la Clinica BMF. Au urmat apoi niste discutii cu dr. anestezist Mitre si Dr. Bran, am semnat niste acte, m-am mai spalat inca o data pe dinti si m-am schimbat rapid in hainele de salon.

Totul a fost asa de rapid incat nu am mai avut timp de emotii si alte ganduri, (si cred ca a fost mai bine asa) mi-am dat jos tricoul si am imbracat un halat verde pentru a intra in sala de operatie, mi s-a pus o branula si masca pe fata si am adormit.

M-am trezit, o asistenta mi-a  dat din nou tricoul meu si am coborat scarile spre salon, fara nici o durere, doar o usoara ameteala.

In salon am pus comprese cu gheata ( 15 min. cu 15 pauza), m-am dat cu un gel cu arnica, m-am clatit cu apa de gura, am baut multa apa si mi s-a pus o fasa elastica.

Dupa operatie pana spre seara m-am simtit chiar foarte bine, fara dureri, puteam respira pe nas si singurele neplaceri au fost ca tot timpul trebuia sa stau cu servetele la gura pentru ca sangeram  si ca am vomat, lucruri de altfel normale in cazul acestei operatii din cate am inteles.

A doua zi insa lucrurile nu au mai stat asa de bine in cazul meu, m-am umflat foarte rau la fata, nu am mai putut sa respir pe nas pentru ca era infundat cu sange uscat si ma dureau foarte mult muschii gatului. Mi s-au administrat antibiotice in aceasta perioada, diverse medicamente pentru a scadea  umflatura, am fost curatat in nas, mi s-a mai facut un drenaj si mi s-a dat un ser pentru desfundarea nasului.

In urmatoarele zile am inceput sa ma mai dezumflu la fata, dar sa ma invinetesc.

Din cauza ca am fost un caz atipic, Dr Bran nu mi-a facut externarea dupa 3 zile cum se practica de obicei, ci abia dupa 7 zile.

La exernare inca aveam fata umflata si vanata, dar cu un bun fard corector am reusit sa ajung in Bucuresti fara sa sperii pe nimeni  🙂

Rezultatul incepe incet, incet sa se vada, odata cu retragerea umflaturilor, mandibula mea este mai lunga, buzele se inchid corect, iar nasul nu mai iese asa in evidenta cum iesea inainte, forma acestuia ramanand aproximativ aceeasi, dar  mai am de asteptat pana cand voi face si genioplastia.

Pot sa spun ca nu este operatie usoara si ca presupune riscurile aferente, dar daca iti doresti sa ai o muscatura corecta, sa respiri cum trebuie si sa ai o fata normala, merita si timp si bani si…. tot.

In concluzie, asa a cum au mai scris si altii, cuvintele de lauda din vocabularul meu sunt prea putine pentru  dr. Bran si minunata echipa de la BMF Cluj. In acea clinica sunt toate conditiile pentru o recuperare rapida dupa operatie,  sunt oamenii care te fac sa te simti bine, de la infirmiera, la asistenta si medicii rezidenti, toti sunt amabili, generosi, sociabili, frumosi si la propriu si la figurat.

In urmatoarea postare voi scrie si despre ce este esential sa iti ei cu tine la spital si ce sa faci ca sa ai o recuperare mai rapida.

 

Lasă un comentariu